tirsdag 27. juli 2010

Æ kAinN fUGe!




Yess, da var alle tre trappene ferdig fuga!

Jeg og nabo L startet midt i solsteiken og er nå ferdig as we speak med å fuge. Vi følte begge at vi jobbet i passende antrekk - Jeg i blomsterskjørt, tigersolbriller og blonde BH, mens L begynte dagen med skjorts og singlet, oppgraderte til hotpants og halterneck, og strippet videre til bikini. Svarte fliser i solsteik blir varmt! Svetten piplet, noe L prøvde å løse med dopapir i panna (funket dårlig!) og endte tilslutt med caps. Men vi har stått på å fuga for full maskin, kun avbryt av en særdeles deilig kalkunmiddag laget av L.

Noen tips hvis dere skal fuge og ikke har gjort det før; Fugemassen skal smøres på skrått i utgangspunktet, mens med skiferstein er det litt vanskelig. Vi valgte å ta en god klump i hånda og smøre det utover - som når man baker boller! Så alle dere damer der ute - kan dere bake kan dere fuge. All overskytende klissete fugemasse og søl må fjernes innen 5-10 minutter etter legging, steiker sola trenger den kun noen minutter for å herde godt nok i fugene til at dere kan gå over med en fuktig klut eller ett gammelt håndkle. Ikke bruk svamp, med mindre dere har en stor svamp. Og til slutt, ett tips fra naboen, må fugene vannes de første dagene - 3 ganger med 6 timers mellomrom.

Så damer - no excuses - nå er det bare å hive dere i fuging!

Sjøla

3 kommentarer:

  1. HErlig!! Dere har vært knall goe! :) Jeg sitter her i kjelleren og banner over den nye broderimaskina mi... jeg hadde seriøst trengt en Høvding til å hjelpe... min er særdeles ubrukelig til opprekk.... KAn jeg sende det til din tro? :)

    SvarSlett
  2. Hihi :D Flink dokker e! Å kor fiint d blei!
    Klæm Kristin

    SvarSlett
  3. Litefrø: Du vet hadde det vært min høvding hadde han allerede satt i gang å brodert selv ;) u know the man ;)

    Kristin: takk takk :)) Katti kommer du t bartebyen for å hjelpe å legge gulv? ;)

    SvarSlett

Vi blir kjempeglad dersom du har tid til å legge igjen ett lite spor...

Related Posts with Thumbnails